BARDZO DZIKIE WARSZTATY FILMOWE TO PROPOZYCJA EDUKACYJNA ZORGANIZOWANA WE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ FILMOWĄ W ŁODZI DLA MŁODZIEŻY W WIEKU 15-19 LAT ZAINTERESOWANEJ TEMATYKĄ FILMOWĄ. WARSZTATY MAJĄ FORMĘ STACJONARNĄ (KUKLE), TRWAJĄ 7 DNI, PODCZAS KTÓRYCH ODBĘDĄ SIĘ ZAJĘCIA Z PODSTAWOWYCH DZIEDZIN KINETOGRAFII.
BARDZO DZIKIE WARSZTATY FILMOWE TO PROPOZYCJA EDUKACYJNA ZORGANIZOWANA WE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ FILMOWĄ W ŁODZI DLA MŁODZIEŻY W WIEKU 15-19 LAT ZAINTERESOWANEJ TEMATYKĄ FILMOWĄ. WARSZTATY MAJĄ FORMĘ STACJONARNĄ (KUKLE), TRWAJĄ 7 DNI, PODCZAS KTÓRYCH ODBĘDĄ SIĘ ZAJĘCIA Z PODSTAWOWYCH DZIEDZIN KINETOGRAFII.
REKRUTACJA
Na Warsztaty zostanie przyjętych 14 uczestników. Razem ze zgłoszeniem kandydaci są zobowiązani do przesłania krótkiego pomysłu na film – forma dowolna. Autorzy najciekawszych pomysłów zostaną zaproszeni do 2 etapu – na rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się w formie online.
TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ DO TRZECIEJ EDYCJI WARSZTATÓW:
12 CZERWCA 2024
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Założenia kursu
Za merytoryczną wartość Bardzo Dzikich Warsztatów odpowiada najważniejsza instytucja edukacji filmowej w Polsce – Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera w Łodzi. Jej wykładowcy opracowali dedykowany uczestnikom program kursu, który przybliży wszystkie aspekty związane z pracą nad filmem. Nauczą się tworzyć krótkie formy filmowe za pomocą budżetowych sprzętów filmowych. Poznają pracę na planie filmowym. Na zakończenie kursu powstaną dwie sceny fabularne, napisane oraz zrealizowane przez uczestników w grupach, pod nadzorem wykładowców.
SZKOŁA FILMOWA W ŁODZI
Szkoła Filmowa w Łodzi – jedna z najstarszych uczelni filmowych na świecie – w programie studiów kładzie szczególny nacisk na ćwiczenia praktyczne. Szkoła kształci studentów w dziedzinie sztuki filmowej, telewizyjnej, fotograficznej oraz aktorskiej. Studenci zdobywają wiedzę przygotowującą do pracy reżysera, operatora, animatora, fotografika, scenarzysty, montażysty, kierownika produkcji i aktora. Nauka obejmuje praktyczne zajęcia warsztatowe oraz teorię i historię kultury i sztuki, służącą wszechstronnemu rozwojowi artystycznemu i naukowemu.
WYKŁADOWCY
Agata Biziuk-Brajczewska– pochodząca z Białegostoku reżyserka i dramatopisarka.
Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie na kierunku reżyserii. W roku 2018 ukończyła roczny kurs mistrzowski “Studio Prób” w Szkole Filmowej Andrzeja Wajdy. Finalistka konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 2013 r. Do tej pory stworzyła wiele docenianych i nagradzanych spektakli, m.in. „Horror Vacui” (Teatr Nowy w Łodzi), „Medium Rzeczy Pospolitych” (Teatr Krypta Szczecin), “Dr@cula. Vagina dentata” (Teatr Polski w Poznaniu), ”Wariat i Zakonnica” (Teatr Rozrywki w Chorzowie), “Pudełka” I “KALINA” (Teatr Nowy W Poznaniu), “Shakespear” ( Teatr Dramatyczny w Białymstoku), “Opowieści o zwyczajnym Szaleństwie” oraz “Dom Widzących ducha” (Teatr im. St.I. Witkiewicza Zakopane), “Babcia mówi pa pa” (Teatr Rampa Warszawa), “PEKIN” (Teatr Żydowski w Warszawie) czy “Skłodowska Radium Girl” (Teatr Warsawy w Warszawie).
Oprócz działalności teatralnej zajmuje się także działalnością filmową. Jest absolwentką reżyserii filmowej Wajda School&Studio w programie „Studio Prób” pod opieką Wojciecha Marczewskiego. W roku 2020 miała miejsce realizacja debiutu filmowego na podstawie scenariusza “Babcia mówi pa, pa” w ramach projektu TEATROTEKA, w 2020 zrealizowała również Teatr Tv na podstawie spektaklu “Kalina” Z teatru Nowego w Poznaniu.
Współpracowała z takimi studiami filmowymi jak: Chock-Pock, Movlab czy Andiamo. Stworzyła teledyski m.in. do utworów “Józiu” Zespołu Zerova (scenariusz , reżyseria, montaż), “Megaloman” Zespołu Chorzy na Odrę (scenariusz, reżyseria, montaż), “Karta dla nieznajomej” zespołu Dagadana (scenariusz, konsultacja reżyserska), “Czekam” “Bałtyk” Mgły (scenariusz, reżyseria).
Realizuje zwykle przedstawienia oparte na własnych tekstach lub dokonuje daleko posuniętych adaptacji. Jej spektakle były wielokrotnie nagradzane m.in. Świadectwem Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego przyznawanym przez Polski Ośrodek ASSITEJ.
Krzysztof Dzierma– aktor niezawodowy, kompozytor muzyki teatralnej oraz filmowej.
Kierownik muzyczny Białostockiego Teatru Lalek, wieloletni wykładowca Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filii w Białymstoku.
Popularność zdobył dzięki roli księdza proboszcza Antoniego w Królowym Moście, w serii filmów w reżyserii Jacka Bromskiego “U Pana Boga…”. Stworzył także kreację Rejenta w filmie “Czarna Dama”.
W 2009 został odznaczony Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Jan Bujnowski– urodzony w 1994 roku w Białymstoku.
Reżyser i scenarzysta, absolwent studiów magisterskich i obecnie doktorant na Wydziale Reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Wcześniej studiował dziennikarstwo i historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Jego krótkometrażowe filmy “Wehikuł czasu”, “Krzyżówka”, “Olimpijczyk” i “Diabeł” były pokazywane na ponad 60 festiwalach filmowych na świecie, w tym na wydarzeniach
o wysokiej randze międzynarodowej, jak festiwale w Clermont-Ferrand, Oberhausen, Bilbao czy Berlinie, a także na festiwalach w Polsce (m.in. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych “Młodzi i Film” czy Warszawski Festiwal Filmowy). Jest laureatem Nagrody im. Jana Machulskiego w kategorii Scenariusz za film “Krzyżówka”, a także laureatem Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia dla studentów uczelni artystycznych. Jego najnowszy krtókometrażowy film “”Taniec w narożniku” był prezentowany podczas prestiżowego “Tygodnia Krytyki Filmowej” na Festiwalu Filmowym w Cannes.
Oprócz działalności reżyserskiej aktywnie działa na polu edukacji filmowej, prowadząc warsztaty filmowe dla młodzieży i dorosłych.
Błażej Piotrowski– aktor teatralny i filmowy.
Pomiędzy graniem spektakli i uczestniczeniem w próbach do nowych produkcji w Białostockim Teatrze Lalek, współtworzy niezależną grupę teatralną Teatr Latarnia. Ponadto prowadzi zajęcia na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, na których to przekazuje swoją zdobytą wiedzę w dziedzinie aktorstwa studentom. W filmie fabularnych “Czarna Dama” zagrał Saszę Druskina.
Katarzyna Drozdowicz – absolwentka łódzkiej PWSFTviT na Wydziale Reżyserii, specjalność montaż filmowy.
Aktualnie współpracuje z wydziałem i jest studentką Szkoły Doktorskiej PWSFTviT. Pracuje przy różnych formach filmowych: filmach dokumentalnych, fabularnych, serialach, teledyskach, videoart’ach, widowiskach teatralnych. Jej film dyplomowy “Dog Days” w reżyserii Zuzanny Grajcewicz zdobył główną nagrodę na Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film w Koszalinie. Prowadziła warsztaty montażowe m.in w ramach Film Spring Open, festiwalu Grand OFF, Szkoły Teledysku.
Ma na swoim koncie montaż m.in. serialu “Informacja zwrotna” na podstawie bestsellerowej powieści Jakuba Żulczyka.
Natalia Jacheć – w 2021 roku ukończyła studia montażu filmowego na wydziale reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi.
Od roku akademickiego 2020/2021 Natalia prowadzi zajęcia na pierwszym oraz drugim roku montażu w Szkole Filmowej w Łodzi. Również od roku akademickiego 2021/2022 jest doktorantką o specjalności montaż filmowy w PWSFTviT. Natalia zajmuję się montażem form fabularnych i dokumentalnych. W swoim dorobku ma następujące filmy „Jak pływać, żeby nie utonąć” reż. Anna Pawluczuk, „Poczekalnia” reż. Aleksandra Folczak, „Różne drogi do świętości” reż. Aniela Gabryel oraz „Krzyk: Losing control” reż. Ewa Wikieł.
PARTNERZY
Partnerem Warsztatów jest Miasto Suwałki oraz Suwalski Ośrodek Kultury, organizator Festiwalu Filmowego “Wajda na Nowo”.
Zadanie publiczne współfinansowaneze środków Województwa Podlaskiego.
Harmonogram oraz zapisy
Kurs będzie odbywał się w terminie 8-14 lipca 2024 w Kuklach.
Warsztaty są bezpłatne
Każdy uczestnik otrzymuje bezpłatnie pełne zakwaterowanie i wyżywienie oraz wiedzę merytoryczną i praktyczną przekazaną przez profesjonalistów podczas 7-dniowego obozu filmowego.
Dzień 1 – poniedziałek
warsztaty wprowadzające – analizy filmów, scen, narzędzi reżyserskich, podział na dwie grupy robocze
Dzień 2 – wtorek
warsztaty scenariuszowe – praca nad pomysłami na oba filmy
Dzień 3 – środa
warsztaty aktorskie (Adam Woronowicz)
Dzień 4 – czwartek
warsztaty reżysersko – operatorskie
Dzień 5 – piątek
realizacja zdjęć
Dzień 6 – sobota
warsztaty montażowe, projekcja i wspólna analiza zrealizowanych fimlów.
Dzień 7 – niedziela
zakończenie i podsumowanie warsztatów, powrót do domu
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY