Loading...

BARDZO DZIKIE WARSZTATY FILMOWE TO PROPOZYCJA EDUKACYJNA ZORGANIZOWANA WE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ FILMOWĄ W ŁODZI DLA MŁODZIEŻY W WIEKU 15-19 LAT ZAINTERESOWANEJ TEMATYKĄ FILMOWĄ. WARSZTATY MAJĄ FORMĘ STACJONARNĄ (KUKLE), TRWAJĄ 7 DNI, PODCZAS KTÓRYCH ODBĘDĄ SIĘ ZAJĘCIA Z PODSTAWOWYCH DZIEDZIN KINETOGRAFII.
BARDZO DZIKIE WARSZTATY FILMOWE TO PROPOZYCJA EDUKACYJNA ZORGANIZOWANA WE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ FILMOWĄ W ŁODZI DLA MŁODZIEŻY W WIEKU 15-19 LAT ZAINTERESOWANEJ TEMATYKĄ FILMOWĄ. WARSZTATY MAJĄ FORMĘ STACJONARNĄ (KUKLE), TRWAJĄ 7 DNI, PODCZAS KTÓRYCH ODBĘDĄ SIĘ ZAJĘCIA Z PODSTAWOWYCH DZIEDZIN KINETOGRAFII.

REKRUTACJA

Na Warsztaty zostanie przyjętych 14 uczestników. Razem ze zgłoszeniem kandydaci są zobowiązani do przesłania krótkiego pomysłu na film – forma dowolna. Autorzy najciekawszych pomysłów zostaną zaproszeni do 2 etapu – na rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się w formie online.

TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ DO CZWARTEJ EDYCJI WARSZTATÓW:
2 CZERWCA 2025

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY

Założenia kursu

Za merytoryczną wartość Bardzo Dzikich Warsztatów odpowiada najważniejsza instytucja edukacji filmowej w Polsce – Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera w Łodzi. Jej wykładowcy opracowali dedykowany uczestnikom program kursu, który przybliży wszystkie aspekty związane z pracą nad filmem. Nauczą się tworzyć krótkie formy filmowe za pomocą budżetowych sprzętów filmowych. Poznają pracę na planie filmowym. Na zakończenie kursu powstaną dwie sceny fabularne, napisane oraz zrealizowane przez uczestników w grupach, pod nadzorem wykładowców.

RELACJE Z POZOSTAŁYCH EDYCJI ORAZ ETIUDY NAKRĘCONE PRZEZ UCZESTNIKÓW MOŻESZ OBEJRZEĆ W BEZPŁATNYM SERWISIE KINEJO W DZIALE EDUKACJA

SZKOŁA FILMOWA W ŁODZI

Szkoła Filmowa w Łodzi – jedna z najstarszych uczelni filmowych na świecie – w programie studiów kładzie szczególny nacisk na ćwiczenia praktyczne. Szkoła kształci studentów w dziedzinie sztuki filmowej, telewizyjnej, fotograficznej oraz aktorskiej. Studenci zdobywają wiedzę przygotowującą do pracy reżysera, operatora, animatora, fotografika, scenarzysty, montażysty, kierownika produkcji i aktora. Nauka obejmuje praktyczne zajęcia warsztatowe oraz teorię i historię kultury i sztuki, służącą wszechstronnemu rozwojowi artystycznemu i naukowemu.

WYKŁADOWCY

Gabriela Muskała– aktorka, dramatopisarka, scenarzystka, reżyserka.

Honorowa Obywatelka rodzinnego miasta Kłodzka. Absolwentka oraz wieloletnia wykładowczyni PWSFTviT w Łodzi. Od 2019 związana z teatrem Narodowym w Warszawie.

Laureatka wielu nagród i wyróżnień, w tym czterech teatralnych Złotych Masek, I nagrody na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, filmowego ORŁA, czy nagrody aktorskiej na FPFF w Gdyni.

Uznanie i popularność przyniosły jej m.in. role w filmach: “Fuga” w reż. A.Smoczyńskiej (do którego napisała scenariusz), “7 uczuć” M. Koterskiego, “Moje córki krowy” K. Dębskiej, „Wymyk” i „Cała zimie bez ognia” G. Zglińskiego (film nagrodzony na Festiwalu Filmowym w Wenecji), oraz w serialach „Londyńczycy”, „Głęboka woda”, czy ostatnio „Skazana”.

Jest współautorką kilku cenionych i wystawianych w Polsce i za granicą sztuk, m.in. „Podróż do Buenos Aires”” czy „Daily Soup”. Niedawno otrzymała piątą nominację do polskiej nagrody filmowej ORZEŁ, w kategorii „Odkrycie Roku”, za reżyserię swojego debiutanckiego filmu pt. „Błazny”, do którego również napisała scenariusz.

Zbigniew Zamachowski– aktor filmowy, teatralny i dubbingowy, a także wokalista, autor tekstów i kompozytor.

Jest absolwentem liceum ekonomicznego i szkoły muzycznej w Brzezinach, Honorowy Obywatel tego miasta. W 1985 roku ukończył Wydział Aktorski PWSFiT w Łodzi. Był związany z teatrami Studio i Narodowym w Warszawie.

Jeden z najpopularniejszych aktorów swojego pokolenia. Grał między innymi w filmach Kazimierza Kutza (“Pułkownik Kwiatkowski”, “Zawrócony”, “Sława i chwała”), Krzysztofa Kieślowskiego (“Dekalog 10”, “Trzy kolory: Biały”) oraz Wojciecha J. Hasa, Andrzeja Wajdy, Jacka Bromskiego, Macieja Wojtyszki, Filipa Bajona i Wojciecha Marczewskiego. Jego debiut w filmie to rola Ryśka w “Wielkiej majówce” Krzysztofa Rogulskiego z 1981 roku.

Jest laureatem licznych nagród, min. dwóch Orłów, dwóch nagród za główne role na FPFF w Gdyni, trzech Wiktorów, dwóch Złotych Kaczek, Nagrody Bardiniego, a w teatrze m.in. nagród Wyspiańskiego i Zelwerowicza. Popularność przyniosły mu także role dubbingowe, m.in. tytułowy “Shrek”. Członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej.

Jan Bujnowski– urodzony w 1994 roku w Białymstoku.

Reżyser i scenarzysta, absolwent studiów magisterskich i obecnie doktorant na Wydziale Reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Wcześniej studiował dziennikarstwo i historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Jego krótkometrażowe filmy “Wehikuł czasu”, “Krzyżówka”, “Olimpijczyk” i “Diabeł” były pokazywane na ponad 60 festiwalach filmowych na świecie, w tym na wydarzeniach
o wysokiej randze międzynarodowej, jak festiwale w Clermont-Ferrand, Oberhausen, Bilbao czy Berlinie, a także na festiwalach w Polsce (m.in. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych “Młodzi i Film” czy Warszawski Festiwal Filmowy). Jest laureatem Nagrody im. Jana Machulskiego w kategorii Scenariusz za film “Krzyżówka”, a także laureatem Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia dla studentów uczelni artystycznych. Jego najnowszy krtókometrażowy film “”Taniec w narożniku” był prezentowany podczas prestiżowego “Tygodnia Krytyki Filmowej” na Festiwalu Filmowym w Cannes.

Oprócz działalności reżyserskiej aktywnie działa na polu edukacji filmowej, prowadząc warsztaty filmowe dla młodzieży i dorosłych.

Katarzyna Drozdowicz – montażystka filmowa, absolwentka Łódzkiej Szkoły Filmowej na Wydziale Reżyserii, specjalność montaż filmowy. Jest wykładowczynią PWSFTviT i studentką Szkoły Doktorskiej PWSFTviT.

Pracuje przy różnych formach filmowych: filmach dokumentalnych, fabularnych, serialach, teledyskach, videoart’ach, widowiskach teatralnych, kampaniach społecznych. Jej film dyplomowy “Dog Days” (2019) w reżyserii Zuzanny Grajcewicz zdobył główną nagrodę na Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film w Koszalinie, a jej pełnometrażowy debiut dokumentalny “Kumotry” (2024) w reżyserii Emilii Śniegoskiej miał światową premierę na festiwalu Visions Du Reel w Szwajcarii. Na swoim koncie ma także montaż m.in. serialu “Informacja zwrotna” (2023) w reżyserii Leszka Dawida na podstawie bestsellerowej powieści Jakuba Żulczyka.

Prowadziła warsztaty montażowe m.in w ramach Film Spring Open, festiwalu Grand OFF, Szkoły Teledysku. Aktualnie pracuje przy nowym serialu dla dużej platformy streaming’owej oraz przy wielu projektach dokumentalnych, a także studiuje podyplomowo Gender Studies na Uniwersytecie Warszawskim.

Natalia Jachećukończyła specjalność Montaż Filmowy w PWSFTviT, jednak w dalszym ciągu jest mocno związana z Szkołą Filmową w Łodzi – od 2020 roku jest wykładowczynią w Katedrze Montażu, a od 2021 doktorantką w Szkole Doktorskiej PWSFTviT. Od września 2024 jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Montażystów.

Natalia zajmuję się montażem form fabularnych i dokumentalnych. W swoim dorobku ma zarówno fabularne filmy krótkometrażowe, między innymi nagrodzony w Clermont-Ferrand „Orange from Jaffa” w reż. Mohammeda Almughanni, ale również fabularne filmy pełnometrażowe takie jak „Różne drogi do świętości” w reż. Anieli Gabryel oraz „Krzyk: Losing control” w reż. Ewy Wikieł. Również pracowała przy pełnometrażowym filmie dokumentalnym „Silniejszy” w reż. Marcina Jamkowskiego oraz przy serialu dokumentalnym dla platformy MAX – „Łowcy Skór” w reż. Aleksandry Potoczek.

PARTNERZY

Partnerem Warsztatów jest Miasto Suwałki oraz Suwalski Ośrodek Kultury, organizator Festiwalu Filmowego “Wajda na Nowo”.

Zadanie publiczne współfinansowane ze środków Województwa Podlaskiego.

Projekt współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Harmonogram oraz zapisy

Kurs będzie odbywał się w terminie 22-28 czerwca 2025 w Kuklach.

Warsztaty są bezpłatne

Każdy uczestnik otrzymuje bezpłatnie pełne zakwaterowanie i wyżywienie oraz wiedzę merytoryczną i praktyczną przekazaną przez profesjonalistów podczas 7-dniowego obozu filmowego.

Dzień 1 – poniedziałek

warsztaty wprowadzające – analizy filmów, scen, narzędzi reżyserskich, podział na dwie grupy robocze

Dzień 2 – wtorek

warsztaty scenariuszowe – praca nad pomysłami na oba filmy

Dzień 3 – środa

warsztaty aktorskie

Dzień 4 – czwartek

warsztaty reżysersko – operatorskie

Dzień 5 – piątek

realizacja zdjęć

Dzień 6 – sobota

warsztaty montażowe, projekcja i wspólna analiza zrealizowanych filmów.

Dzień 7 – niedziela

zakończenie i podsumowanie warsztatów, powrót do domu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY





    BARDZO DZIKI WSCHÓD
    FUNDACJA ROZWOJU PODLASKIEJ KINEMATOGRAFII

     

    adres:
    15-103 Białystok
    UL. BITWY BIAŁOSTOCKIEJ 4A /212

    mail:
    fundacja@bardzodzikiwschod.pl

    tel:
    tel.: 691 130 619

    BARDZO DZIKI WSCHÓD
    FUNDACJA ROZWOJU PODLASKIEJ KINEMATOGRAFII

     

    adres:
    15-103 Białystok
    UL. BITWY BIAŁOSTOCKIEJ 4A /212

    mail:
    fundacja@bardzodzikiwschod.pl

    tel:
    tel.: 691 130 619